Skip to main content
#INWESTYCJE INFRASTRUKTURALNE
#PROJEKTY SPOŁECZNE
#WSPARCIE BIZNESU
#INICJATYWY KULTURALNE

Projekt LGD doceniony przez Fundację BGK!

Kategoria: Aktualności
Opublikowane: 30 wrzesień 2019
Utworzone: 30 wrzesień 2019
Odsłony: 1625

NDPNa liście 30 zwycięskich wniosków w ramach konkursu Fundacji BGK "Na dobry początek" znalazł się nasz projekt "Językowy lodołamacz - stacja przedszkole!”. Oznacza to, że już niedługo dzięki pozyskanym środkom w wysokości 15 tysięcy złotych będziemy mogli wystartować z nową inicjatywą, która pozwoli na podniesienie standardów życia na obszarach wiejskich. Odbiorcami projektu będą dzieci z punktów przedszkolnych i przedszkoli zlokalizowanych na terenie działania naszej lokalnej grupy.

Głównym celem projektu jest zapewnienie lepszych warunków do prowadzenia efektywnej terapii logopedycznej dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. W punktach przedszkolnych i przedszkolach wprowadzone zostaną nowoczesne formy edukacji dzięki zakupowi 4 zestawów multimedialnych programów logopedycznych i logarytmicznych i pakietów gier. Ponadto projekt zakłada podniesienie kompetencji 4 logopedów, którzy wezmą udział w kursie „Logopedia w praktyce nauczycieli”. Przekazane do terapii indywidualnej programy logopedyczne to aplikacja z rozbudowanym modułem diagnostycznym, interfejsem fonicznym, profesjonalnym mikrofonem, jak również szpatułkami logopedycznymi, kolorowymi piórkami i słomkami, scenariuszami zajęć logopedycznych i zestawem 150 terapeutycznych łamigłówek i wierszyków. Z kolei z pakietu logarytmicznego wychowawcy przedszkoli będą mogli korzystać codziennie w celu prowadzenia atrakcyjnych zajęć grupowych za pomocą gotowych scenariuszy z ćwiczeniami ruchowymi i słowno-muzycznymi.

Badania wykazują, że terapia logopedyczna przynosi najlepsze efekty właśnie w wieku przedszkolnym, a nieskorygowane zaburzenia wymowy u dzieci w wieku szkolnym potęgują trudności w czytaniu i pisaniu, niekorzystnie wpływają na funkcjonowanie w zespole klasowym i rozwój osobowości. Mamy nadzieję, że wdrażanie nowatorskich metod pracy będzie sprzyjało wyrównaniu szans edukacyjnych i zapewnieniu przedszkolakom lepszego „startu” w szkole. Realizacja projektu zaplanowana jest na I półrocze 2020 r.